2024年7月3日 星期三

【巴爾幹遊記】Day 31 無聲消逝

今朝一早雷聲隆隆,無幾耐窗邊開始撇雨。我本來迷迷糊糊,仲諗住今日無咩行程,可以乘機瞓耐啲,點知突然醒起尋晚晾咗衫!我急急腳衝落樓收衫,但係已經太遲。

下晝停雨後出番舊城,行下博物館,補充尋日未了解既細節。尋日講到 Dubrovnik 以前係一個共和國,同威尼斯齊名。當時 Dubrovnik 峙住有鄂圖曼帝國撐腰,壟斷地中海通往巴爾幹內陸既貿易,用一個城市既力量同威尼斯抗衡。喺當年 Dubrovnik 更出名行為先進,首先採用隔離手段對抗疫症,而且城市對自由非常重視,喺六百年前已經廢除奴隸制度,當時連美洲都未發現。

雖然同威尼斯人係死敵,但係 Dubrovnik 既政治體系同威尼斯好似,都係由貴族/商人組成既議會統治,總督只係名義上既元首,任期更只有一個月。兩國爭鬥咗幾百年,但最後都係因為一啲不可抗而因素而衰落。當時歐洲進入大航海時代,葡萄牙同西班牙人先後發現非洲同美洲航路,透過壟斷地中海貿易既兩國亦因此大受打擊,被迫退出歷史舞台,咁啱而家又成為旅遊勝地。

今日嚟到博物館,裡面展覽咗好多 Dubrovnik 既名人,但係我一個都唔識。諗諗下,如果唔係因為 Dubrovnik 呢個地方咁靚,又會有幾多人記得當年既拉古薩共和國?喺人類歷史之中,又有幾多曾經有頭有面既地方被時間湮沒,留低只有塵土同傳說……

一朝早橫風橫雨

 
Dubrovnik 既裝置設計都幾特別,左邊係鐘樓敲鐘既銅人

總督既書檯

Dubrovnik 既文獻保存得幾好,可以睇到中世紀歐洲既書信

匈牙利國王承認 Dubrovnik 獨立性既詔書


Dubrovnik 向鄂圖曼蘇丹貢獻稅金既收據

Dubrovnik 政府宣佈既隔離令

1800 年代各國船隻旗幟圖

竟然有中國,我強烈懷疑右邊係華南海盜“五色幫”既旗

去旁邊堡壘,俯瞰 Dubrovnik 全貌


又見到彩虹 

 
舊城區一角,左邊既係總督府

教堂裡面彩色玻璃窗投射既倒影,好夢幻

Dubrovnik 既城牆保存得幾好,可以走上去睇下城市景色

中央大街


起喺懸崖邊既城牆


喺城牆落嚟,買咗啲外賣睇日落。我一路聽住“似水流年”,一路睇住啲船喺夕陽裡面蕩下蕩下,此情此景,只差一枝煙……

沒有留言:

張貼留言

【巴爾幹遊記】後記 為何巴爾幹?

走出機場,一陣濕暖既空氣撲鼻而來,我知我又番咗黎香港。 今次去巴爾幹,去咗十個國家。雖然大部分時間都係去首都,但都算對巴爾幹地區有咗初步印象,了解佢哋既前因後果。 以下就係我對巴爾幹行程既總結。先此聲明,個總結會有啲長,而且全部都係根據我印象而寫,無經過 fact check,所...