2024年7月11日 星期四

【巴爾幹遊記】Day 39 小國寡民

之前查資料,有人話喺盧比安納越留得耐,就越鐘意呢個地方,我而家開始明白點解。

尋日話盧比安納無咩故事,只係講咗一半。盧比安納無既,係處於宏大背景下既故事-- 斯洛文尼亞長期處於帝國邊陲,所以無塞爾維亞既苦大仇深,亦無波士尼亞既戰火連天。喺盧比安納發生過最大既政治事件,就係二百年前奧地利曾經同其他帝國喺度開過幾個月會議。

但係無宏大敘事,反而令斯洛文尼亞人有機會好好體驗生活。今日雖然有啲熱,但盧比安納係我出發以嚟覺得最好行既城市-- 呢度唔單止有世界上第一個行人專用區,而且周圍都有樹蔭,有特色小店,甚至有啲奇奇怪怪既雕塑-- 呢啲景象都話我知,呢度既人活得有滋有味,有閒暇去發展生活情趣。

唔單止係咁,斯洛文尼亞人亦都係我嚟到巴爾幹以嚟見到最友善既一班人。而且佢地既友善,唔係農村好淳樸腼腆嗰種友善,而係因為物質充裕,成長喺一個相對善意既環境,自然對人和藹可親嗰種友善。

喺盧比安納市中心既廣場,豎立既雕像亦唔係某個國王將軍,而係國民詩人 Prešeren 普列舍仁。喺獨立之後,斯洛文尼亞甚至將原本既國歌《前進吧,榮耀旗幟》改做普列舍仁所作既《祝酒歌》,歌詞大意係祝願世界各地和平安樂,永無戰爭。呢啲亦都令我反思,今次嚟到巴爾幹好似放太多注意力喺政治上面。但係政客既手段,正正係想國民成日留意政治,記得同邊個鄰國有仇,甚至活喺恐懼底下,成日掛住要爭取生存空間……

如果世界上多啲斯洛文尼亞,小國寡民,富而好禮,唔使成日掛住爭霸崛起,咁會幾好。

朝早行下市集,斯洛文尼亞雖然係巴爾幹人均 GDP 最高既國家,但係物價都唔算好貴

   
市內主教座堂,屬於 High Baroque 風格

市中心旁邊既後花園

 
河景都係百看不厭

 
周圍雕塑就有啲奇奇怪怪 

甚至有啲惡趣味-- 市內扣愛情鎖既橋叫“屠夫橋”,上面仲有個比人剝皮既雕塑

 
雖然話無咩大歷史,但係斯洛文尼亞其實有好多原始人既聚居地,甚至有世界上最古老既笛子同車輪

 
市中心既詩人雕塑,旁邊係佢作國歌既譯文

市內博物館既擺設,陳列出盧比安納知名同不知名既人物,代表城市由大家塑造

 
喺山上城堡望番盧比安納全境。遠處可以見到阿爾卑斯山餘脈

 
日落

沒有留言:

張貼留言

【巴爾幹遊記】後記 為何巴爾幹?

走出機場,一陣濕暖既空氣撲鼻而來,我知我又番咗黎香港。 今次去巴爾幹,去咗十個國家。雖然大部分時間都係去首都,但都算對巴爾幹地區有咗初步印象,了解佢哋既前因後果。 以下就係我對巴爾幹行程既總結。先此聲明,個總結會有啲長,而且全部都係根據我印象而寫,無經過 fact check,所...