2024年7月7日 星期日

【巴爾幹遊記】Day 35 無力感

離開 Split,今日去克羅地亞既首都薩格勒布 Zagreb。本來 Split 之後係諗住沿住海岸線北上去意大利既港口 Trieste,不過今次嚟到巴爾幹,既然都去咗 Belgrade 同 Sarajevo, 就想去埋 Zagreb,了解克羅地亞人點睇當年既內戰。

今日喺巴士,終於完成之前提過,有關薩拉熱窩圍城既《Beseiged》。其實睇完都覺得幾無力,因為薩拉熱窩,以至當年既波士尼亞人根本完全無能力同繼承咗南斯拉夫軍備既塞爾維亞軍隊對抗。所以佢地除咗努力求存之外,由頭到尾都係等緊美國介入。但係美國有自己既算盤,即使北約喺 95年開始轟炸塞爾維亞逼佢地停火,都有傳係克林頓為咗一年後既總統大選預備,所以先唔早啲開始軍事行動。

而喺無外國幫手既日子,薩拉熱窩既居民只好自求多福-- 因為喺城外面既賽族狙擊手根本唔當佢地係人,即使係細路、傷者同老人家都可以照射不誤。而即使當年好出名,比薩拉熱窩偷運物資既 Tunnel of Hope,其實都係賽族人刻意容許。佢地當年一早就知有呢條隧道,亦都絕對有能力封鎖出入口。但賽族人知道,只要隧道存在,薩拉熱窩人就有個希望可以偷走出去,然後薩拉熱窩留低既人就會越嚟越少,越嚟越絕望……

終於,喺歐美既介入下,賽族同波士尼亞軍隊停火,簽訂協議,約定三族共存。我地今日睇番,會覺得能夠簽訂和平協議已經好好,但原來喺波士尼亞人眼中,當年既協議承認咗賽族種族清洗既後果,將賽族屠殺完波士尼亞人之後霸到既地送比佢地。而曾經三族融洽生活既薩拉熱窩,種族之間既分界亦都越嚟越明顯,一時再無融合既可能。

《Beseiged》既作者喺停火十年後番返薩拉熱窩,有啲驚喜城市同建築都無咩點變。但係當地人同佢講,咁係經濟發展遲緩既後果。我今次去到薩拉熱窩,反而覺得好多地方都翻新過,市面一片興旺。但我會知道,咁係因為有好多伊斯蘭國家既資金喺裡面運作。巴爾幹國家同以往一樣,仍然係國小民窮,好易受到其他大國既操控-- 塞爾維亞有俄羅斯撐腰,而土耳其就積極喺波士尼亞同阿爾巴尼亞擴展影響力。巴爾幹既衝突,暫時亦都唔會完結。

離開 Split 

 
告別亞得里亞海

沿途開始多山

 
Zagreb 市面,好多歐陸風格建築

成日聽人講話 Zagreb 無野睇。唔知係咪為咗反擊,呢度既路牌特別多 :P

 
市中心廣場。見到輕鐵,唔知點解令我諗起曼城

又係超多路牌

黃昏


可能係星期六,夜晚都幾多人

沒有留言:

張貼留言

【巴爾幹遊記】後記 為何巴爾幹?

走出機場,一陣濕暖既空氣撲鼻而來,我知我又番咗黎香港。 今次去巴爾幹,去咗十個國家。雖然大部分時間都係去首都,但都算對巴爾幹地區有咗初步印象,了解佢哋既前因後果。 以下就係我對巴爾幹行程既總結。先此聲明,個總結會有啲長,而且全部都係根據我印象而寫,無經過 fact check,所...