2024年6月27日 星期四

【巴爾幹遊記】Day 25 真相與和解

今日參觀咗 Podgorica 唯一一個博物館,之後搭巴士出發去阿爾巴尼亞首都地拉那 Tirana。雖然沿途有啲塞車,不過我都幾享受喺巴士上面睇下書、瞓下覺、起身又睇下風景、聽下音樂。

雖然好似幾寫意,但其實今日睇既書《Besieged: Life Under Fire on a Sarajevo Street》好沉重,講緊薩拉熱窩被圍城期間幾家人既故事。我係睇網上介紹搵到呢本書,之後先發現作者係寫《我們最幸福》既 Barbara Demick。Demick 係名記者,最擅長用簡潔筆觸刻畫出唔同人既面貌,《Besieged》就係佢年輕派駐東歐時初試啼聲之作。

今日雖然唔算睇咗好多,不過我最深印象係,喺波士尼亞發生內戰之前,無人估到薩拉熱窩竟然會被攻打,以至圍困三年。當年波士尼亞人雖然都知道有啲賽族人好有野心,但佢地覺得波士尼亞人口咁混雜,賽族人根本無可能建立淨係屬於佢地既領土。而且之前斯洛文尼亞同克羅地亞爭取獨立,佢地既首都都無受波及。所以當時大部分人其實係由鄉間逃難去薩拉熱窩,點知入咗去就出唔番嚟……

賽族人既行為亦令我好好奇。點解佢地當時咁快就決定動用武力,以至屠殺其他族人?點解佢地唔接受所有人共存喺同一片國土,而係一定要有自己既地方?究竟係一兩個人既野心,定係整體既民族性格都係咁?

不過我會知,塞爾維亞人骨子裡有好強烈既受害者情意結,覺得東正教徒自從喺鄂圖曼帝國之後都係受壓迫既一方。就算係尋日我喺 Podgorica 既導遊,作為黑山人佢都會比較偏向賽族,覺得而家既歷史比人扭曲咗,其實當初大家都有唔啱。所以我地成日話要成立真相與和解委員會,因為呢個世界大家如果唔肯尋求真相,對發生咗咩事無共識,最後只係自說自話,根本無和解既可能……

Podgorica 博物館主要展覽當時王族既生活


黑山最後一個國王,著住民族服裝。不過佢既子女已經好西化,得閒會打下網球保齡球

 
 
沿途景色


《Besieged》,好似無中譯本


嚟到 Tirana,巴士站好近一個大商場,雖然一嚟到就係睇到 Tirana 最發達既一面 

沒有留言:

張貼留言

【巴爾幹遊記】後記 為何巴爾幹?

走出機場,一陣濕暖既空氣撲鼻而來,我知我又番咗黎香港。 今次去巴爾幹,去咗十個國家。雖然大部分時間都係去首都,但都算對巴爾幹地區有咗初步印象,了解佢哋既前因後果。 以下就係我對巴爾幹行程既總結。先此聲明,個總結會有啲長,而且全部都係根據我印象而寫,無經過 fact check,所...