2024年6月28日 星期五

【巴爾幹遊記】Day 26 阿爾巴尼亞

今日喺阿爾巴尼亞首都地拉那 Tirana 周圍行。之前聽人講話阿爾巴尼亞係歐洲最窮既國家,不過可能因為 Tirana 係首都,我望落去又唔算好窮,而且好多地方都急速發展緊,好似要追番過去幾十年失落既歲月。

喺冷戰時代,阿爾巴尼亞的確係歐洲最落後,最封閉既國家。當時既獨裁者霍查 Hoxha 掌權四十年,自認係最純粹既共產主義者。喺冷戰初期,佢首先同南斯拉夫建交,不過又怕鐵托會吞併阿爾巴尼亞,所以轉去同蘇聯友好。喺史大林死後,霍查同蘇聯既領導人赫魯雪夫傾唔埋,又走去同蘇聯絕交,埋中國堆,曾經係中國喺歐洲唯一既盟友。不過喺毛澤東死後,霍查又覺得華國鋒搞修正主義,所以又同中國絕交,自此成為一個封閉既國度(唔知點解無考慮北韓)。

封閉既阿爾巴尼亞就好似《1984》裡面既老大哥之國,周圍都有人偷聽、監視。不時會有政治人物比人控訴勾結外國勢力而被處決,佢地既記錄亦都要修改。因為消息封閉既關係,阿爾巴尼亞國民都覺得自己活得好幸福,以為出面既人好窮,三餐不繼。

霍查命好,死喺冷戰結束之前,否則可能同壽西斯古同一命運。冷戰之後,共產政權好快瓦解,而家既阿爾巴尼亞正逐步民主化,急速發展經濟,希望盡快加入歐盟。不過即使未加入歐盟,原來已經有好多阿爾巴尼亞人走咗去世界各地,而家海外既阿爾巴尼亞人數目竟然比國內仲多,呢點真係嚟到先知。

歷史博物館出面既馬賽克,好有共產國家味道

阿爾巴尼亞既國父

周圍都可以見到阿爾巴尼亞旗

因為怕比人攻擊,霍查當年起咗好多碉堡,而家好多都丟空咗,有啲就被活化。眼前呢個係比內政部用既碉堡,而家變咗博物館。

碉堡裡面都幾大,呢個係內政部長既辦公室

細啲既碉堡,用嚟防衛用

共產時代秘密警察既總部

竊聽既儀器

同中國交好既時候,有關儀器就係由中國進口。當時中國好珍惜呢個盟友,試過自己唔夠糧食,要喺加拿大買然後轉送阿爾巴尼亞

特務透過大衣紐扣穿過既窿偷影

霍查個女起既“金字塔”,本來用嚟做霍查紀念館,而家變咗 common space。以前當地人覺得好 bad taste,不過我又覺得幾得意 


號稱巴爾幹最大既清真寺,由土耳其協助興建。土耳其都幾積極拓展勢力,尤其喺波士尼亞同阿爾巴尼亞都可以見到佢既蹤影

當地流行既金飾,好具體

由“金字塔”睇日落,可以見到市面好多建築發展中

市中心既演唱會

沒有留言:

張貼留言

【巴爾幹遊記】後記 為何巴爾幹?

走出機場,一陣濕暖既空氣撲鼻而來,我知我又番咗黎香港。 今次去巴爾幹,去咗十個國家。雖然大部分時間都係去首都,但都算對巴爾幹地區有咗初步印象,了解佢哋既前因後果。 以下就係我對巴爾幹行程既總結。先此聲明,個總結會有啲長,而且全部都係根據我印象而寫,無經過 fact check,所...