2024年6月12日 星期三

【巴爾幹遊記】Day 10 苦難故事

尋日講到塞薩洛尼基地位喺希臘北部舉足輕重,但當地其實都經歷過唔少苦難。

話說喺中世紀之後,塞薩洛尼基係鄂圖曼帝國重鎮,甚至係鄂圖曼喺歐洲最重要既城市。當時鄂圖曼人(土耳其人)為咗溝淡希臘人既影響,特地邀請猶太人移居塞薩洛尼基。

有幾百年時間,土耳其人係塞薩洛尼基既領導階層,住喺半山既上城區;但喺下城最主要既居民係猶太人,之後先到希臘人。當時塞薩洛尼基係東南歐最多元既城市,有無數人嚟到呢個港口通商、定居。

塞薩洛尼基地位重要,連土耳其國父凱末爾都係喺度出世,圖為佢既故居

上城區既土耳其建築

不過時間去到現代,希臘由鄂圖曼帝國獨立,一輪大戰後雙方同意交換居民,當時有五十萬土耳其人/穆斯林由希臘被強制遷移到土耳其,而有高達一百五十萬希臘人/東正教徒由土耳其遷移到希臘。一時間塞薩洛尼基既土耳其人聚落被清掃一空,上城區住滿希臘難民。

咁都未算完,二十年後第二次世界大戰爆發,納粹入侵希臘,將塞薩洛尼基幾乎全部猶太人送入集中營,猶太聚落同受毀滅。當時唔單止猶太會堂同住所,連猶太人既墳墓都被破壞,墓碑攞嚟鋪路起屋。終於到戰後塵埃落定,但塞薩洛尼基已經變咗一個純希臘城市,以往既國際化同多民族特色已經不復再見……

導遊展示其中一塊攞嚟鋪路既猶太墓碑,上面可以見到希伯來文


導遊示範樂器 Bouzouki,亦都係我地平時聽到覺得好似希臘音樂既來源

由上城區俯瞰塞薩洛尼基

塞薩洛尼基夜景

上城區既夜晚,感覺好靜謐

沒有留言:

張貼留言

【巴爾幹遊記】後記 為何巴爾幹?

走出機場,一陣濕暖既空氣撲鼻而來,我知我又番咗黎香港。 今次去巴爾幹,去咗十個國家。雖然大部分時間都係去首都,但都算對巴爾幹地區有咗初步印象,了解佢哋既前因後果。 以下就係我對巴爾幹行程既總結。先此聲明,個總結會有啲長,而且全部都係根據我印象而寫,無經過 fact check,所...