2024年6月24日 星期一

【巴爾幹遊記】Day 22 莫斯塔爾 Mostar

今日離開薩拉熱窩,join 咗個 day tour 去隔離既莫斯塔爾 Mostar 睇下。Mostar 係赫塞哥維納 Hercegovina 地區既主要城市。波士尼亞作為一個國家其實分為兩部分,分別係以塞爾維亞人為主既塞族共和國,同埋以波士尼亞人同克羅地亞人為主既波士尼亞與赫塞哥維納聯邦。

雖然聽個名好似係兩個地方,但其實波士尼亞同赫塞哥維納只係地理概念,代表隔住座山既兩個地區,本身唔係政治實體。最諷刺係,賽波克三個民族當初都係住喺巴爾幹既斯拉夫人,講同樣既語言,有類似既生活方式,只係相信唔同宗教。

不過當十九世紀民族主義興起,佢地就比人分咗做三個民族-- 同中歐比較接近,信天主教既叫克羅地亞人,保持拜占庭東正教信仰既叫塞爾維亞人,受鄂圖曼影響,信伊斯蘭教既就叫做波士尼亞人。呢三個族群本來可能只係彼此有啲睇唔順眼,但自從被冠名做三個民族之後,為咗追求生存空間,佢地就開始自相殘殺,互相迫害……

Mostar 最出名既係市中心既老橋,本身有差唔多五百年歷史,係鄂圖曼時期既重要建築。不過喺波士尼亞內戰既時候,波士尼亞人同克羅地亞人喺 Mostar 爭持不下,克族人竟然決定炸咗座橋!終於老橋喺戰後重建,成為世界文化遺產,代表兩族和解。不過我既感覺係,呢班斯拉夫人平時好人好姐,對人都幾 nice;但係一去到自覺生死存亡既時候就會變到好顛,咩都做得出。

今日亦係我生日。諗諗下,雖然之前都去咗唔少旅行,但今次係第一次自己喺外地過生日。本來 plan 既時候都唔覺得係咩回事,不過頭先搭搭下車,突然覺得有啲孤單,又有啲迷茫,好似唔知自己做緊啲咩咁。

唔經唔覺自己都三張幾,雖然都算做咗啲野,去過一啲地方,但都會問自己,呢啲係咪就係自己最想做既事?嚟緊一年可能會去多幾次長途旅行,但又會問自己,我係真心好想去,定係怕之後無得去而去?希望自己會記得曼德拉所講,may your choices reflect your hopes, not your fears!

 
今次參加 day tour,其實主要想去 Mostar;不過佢地都有附加埋其他地方,當睇下赫塞哥維納既唔同面貌

 
赫塞哥維納既山勢都幾特別

喺深山既一座修道院

當地瀑布,有得游下水,浸下腳

鄂圖曼時期古堡

終於嚟到重點 Mostar 老橋

 
橋上面有人會跳河;以前係年輕人比試膽量,但而家係收錢表演。但睇下右邊青年身上面既傷痕……

食咗個好豐盛既波士尼亞 kebab,當地人叫 Ćevapi

從另一個角度睇老橋

Mostar 都幾靚,可惜今次時間唔多,下次可以慢慢行下

沒有留言:

張貼留言

【巴爾幹遊記】後記 為何巴爾幹?

走出機場,一陣濕暖既空氣撲鼻而來,我知我又番咗黎香港。 今次去巴爾幹,去咗十個國家。雖然大部分時間都係去首都,但都算對巴爾幹地區有咗初步印象,了解佢哋既前因後果。 以下就係我對巴爾幹行程既總結。先此聲明,個總結會有啲長,而且全部都係根據我印象而寫,無經過 fact check,所...